Almänna försäljningsvillkår Zentio AS

1 Allmännt
Försäljningsvillkoren gäller för all försäljning av produkter från Zentio AS, org.nr NO 992 437 626 MVA, Haslevangen 15, 0579 Oslo, Norge, med returadress Ubox 229, 202 29 Malmö, till konsumenter. Försäljningsvillkoren utgör tillsammans med din beställning, som bekräftas i en orderbekräftelse, den samlade grunden för avtalet kopplat till köpet.

För att vi ska kunna ge dig bästa möjliga service när du tar kontakt med oss, kommer all information gällande din kundrelation med oss att lagras i vår databas.

Åldersgräns för beställning av produkter från Zentio AS är 18 år.

2 Abonnemang
Vid beställning av varor från Zentio AS går du samtidigt med i ett abonnemangssystem. Det innebär att du regelbundet får leveranser av produkten du valt, i en fastsatt intervall. Du samtycker till att ta emot och betala för leveranser i uppsägningstiden.

Du är fri att göra ändringar eller avsluta prenumerationen senast på förfallodagen på fakturan för mottagen leverans. Abonnemang som är betalt med mobilbetalning, kreditkort eller PayPal, kan ändras inom 20 dagar efter sändningsdatum för mottagen leverans.

Om du vill ändra leveransintervall kan detta enkelt göras genom att ta kontakt med Zentio AS på telefon 08 – 517 666 50 mån-fre 9-16, e-post till kundtjanst@zentiosverige.se eller på Min Sida på www.zentiosverige.se

3 Ångerrätt
Du är skyddad av ångerrättlagen och har 14 dagars ovillkorlig ångerrätt från den dagen du mottar din första leverans av varan/provpaketet.

För att ångerrätten ska gälla, måste produkten returneras till Zentio AS i samma mängd och skick som du fick den i. Av hygieniska orsaker måste raknings- kosmetikprodukter vara oöppnade.

Vid eventuell retur i samband med ångerrätten måste du stå för portot. Zentio kommer att betala tillbaka beloppet inom 14 dagar från mottagandet av returen.

Ångerrätten gäller bara på provpaketet. Eftersom alla leveranser i abonnemanget är ensartade, är det inte ångerrätt på vidare sändningar i abonnemanget efter ångerrättlagen.

Om du ändå väljer att returnera en försändelse kommer du att motta en faktura för en retur- och administrationsavgift på 149 kr. Avgiften ska ge kompensation för fraktkostnader, emballage, samt jobb med försändelsen.

4 Priser
I alla priser är moms inkluderat. Totalkostnaden framkommer innan beställningen, och inkluderar alla avgifter kopplat till köpet (så som porto, hanteringsavgift osv.). Zentio förbehåller sig rätten att göra prisjusteringar som orsakas av förändringar i skatter, tullar, avgifter eller växelkurser, samt ökad varukostnad. Eventuella prishöjningar meddelas i förväg. Genom betalning med PayPal eller VISA-kort, accepterar du att Zentio AS debiterar ditt PayPal-konto eller betalningskort vid leveranser av framtida sändningar. Om du gör ändringar i ditt abonnemang, kan belopp eller tidspunkt för nästa debitering komma att ändras.

5 Leverans
Maximal leveranstid är upplyst i orderbekräftelsen som vi skickar på e-post direkt efter beställning. Om vi inte kan leverera beställda produkter inom den angivna leveranstiden, är du fri att häva köpet utan att det tillför några kostnader för dig.

6 Betalning
Om betalning av varan sker i efterskott, följer en faktura med i paketet du får. Vi ber dig använda den bifogade fakturan när du betalar varan, eller använder OCR-nummer vid annat betalningssätt. För att undvika avgifter för sen betalning, rekommenderar vi att du följer betalningsfristen. Vid utebliven betalning debiteras den dåvarande lagstadgade påminnelseavgiften.

Zentio förbehåller sig rätten att göra en bedömning innan man beviljar fakturakredit.

7 Reklamation
Om en vara saknas eller levereras med något fel kan du antingen kräva att få en ny produkt, prisavdrag eller annullering av köp, enligt konsumentköplagen. Garatin gäller normalt i 2 år efter mottagandet av varan. Om produkten ska vara betydligt längre än 2 år förlängs garantin till 5 år. För att kunna göra en reklamation på en defekt vara måste vi meddelas rimlig tid efter att du upptäckt eller borde ha upptäckt felet.

8 Personlig information och adressändringar
Vi lagrar endast information som är relevant för din kundrelation med oss, så att vi kan fullfölja våra skyldigheter gentemot dig.

Kunden ska omedelbart anmäla adressändring och andra förhållanden som har betydelse för abonnemangsrelationen till Zentio AS kundcenter. Anmälan bör ske skriftligt per e-post, kundtjanst@zentiosverige.se. Kunden ansvarar för avgifter och kostnader som uppstår till följd av att kunden lämnat fel adress eller inte anmält adressändring till Zentio AS.

Kunden godkänner att Zentio AS kan använda någon form av kommunikation till dig, inklusive post, telefon, elektronisk kommunikation (SMS och e-post osv.) för att informera eller marknadsföra våra och andras produkterbjudanden.

9 Förändring av villkoren
Villkoren kan ändras vid speciella behov och/eller offentliga ändringar eller påbud som påverkar dessa villkor. Avtalet mellan partena i detta fall innebär att du accepterar de uppdaterade villkoren. Nya villkor kommer att publiceras på vår hemsida.

10 Panträtt
Zentio AS har panträtt på de levererade produkterna fram till betalningssumman inklusive ränta och andra kostnader betalas i sin helhet.

11 Kundservice
Du kan nå kundtjänst via telefon 08 – 517 666 50 på vardagar kl. 09.00 – 16.00. Du kan även kontakta Kundtjänst via vår hemsida www.zentiosverige.se eller skicka ett mail till kundtjanst@zentiosverige.se.

Vår kundtjänst har lång erfarenhet av våra produkter och kan enkelt svara på dina frågor. Kundtjänst kan också hjälpa dig att skräddarsy en leveransintervall som passar dig. Du är välkommen att ställa frågor och ge oss både bra och dålig kritik.

Vi vill att du ska vara nöjd med våra produkter!